Fără GPS în troleibuze. Proiectul anunțat cu mare fast de Primăria Chișinău a fost sistat la aproape un an de la lansare
Embed:
Fără GPS în troleibuze. Proiectul anunțat cu mare fast de Primăria Chișinău a fost sistat la aproape un an de la lansare

Fără GPS în troleibuze. Proiectul anunțat cu mare fast de Primăria Chișinău a fost sistat la aproape un an de la lansare. Compania care administrează softul nu și-a primit încă banii și acuză Regia Transport Electric Chișinău de lipsă de comunicare. De cealaltă parte, autoritățile spun că această companie nu a respectat toate clauzele contractului și nu-și va primi banii decât atunci când toate cele 350 de troleibuze vor apărea pe harta online. Antreprenorul spune că a instalat dispozitivele necesare în toate mijloacele de transport, dar unele au fost vandalizate.

În noiembrie 2019, șeful Regiei transport Electric, Dorin Ciornîi, anunța că locuitorii Capitalei vor putea vedea online cât mai au de așteptat troleibuzul în stație. La începutul acestei luni, toate troleibuzele au dispărut din program. Compania care a câștigat licitația pentru acest proiect spune că problemele au apărut încă de la început: autoritățile au schimbat caietul de sarcini după ce au anunțat rezultatele licitației, așa că agentul economic a suportat cheltuieli suplimentare. Și instalarea dispozitivelor a fost una anevoioasă.


"Noaptea colegii mei vin în parcul de troleibuze, dar paznicul spune că nu a auzit de așa ceva, trebuie să sune ca să se convingă că este adevărat că trebuie să vină cineva să facă ceva cu troleibuzele. Acum întradevăr e ușor să afirmi că nu au fost instalate toate."


Agentul economic susține că așa și nu și-a mai primit banii pentru proiect. Autoritățile spun că banii nu au fost achitați deoarece nu toate troleibuzele apăreau pe harta online. Potrivit antreprenorului, dispozitivele au fost instalate, dar au fost deteriorate.


"Noi mergem la acel troleibuz să vedem ce e cu el și când dezasamblăm partea unde este instalat dispozitivul de monitorizare, noi vedem sau că antena a fost smulsă, sau că firul a fost tăiat. Dispozitivul este instalat în cabina șoferului, în interiorul troleibuzului. Adică acolo nu are acces niciun pasager."


De cealaltă parte, RTEC susține că antreprenorul nu și-a îndeplinit toate obligațiunile. Purtătorul de cuvânt al întreprinderii, Felicia Rusu, spune că atunci când softul va monitoriza toate troleibuzele din oraș, atunci RTEC va achita banii pentru serviciile prestate.


"Pe harta digitală puteau fi vizualizate online nu mai mult de 250 de unități de transport. Astfel, din cauza prestării parțiale a serviciilor și cu deficiențe de ordin tehnic, până în prezent, RTEC nu a achitat nimic. Noi nu negăm faptul că pe alocuri, două, trei dispozitive au fost deteriorate, însă asta nu s-a făcut intenționat. "


În urma conflictului au de pierdut locuitorii Capitalei.


"Eu m-am folosit de această aplicație. Am văzut că au dispărut informațiile despre troleibuze, așa că nu mă mai folosesc. Cred că aplicația le era de folos locuitorilor. "


"Oamenii se uitau și calculau, să-și planifice treburile. Ceea ce este indicat pe panourile din stații nu se respectă."


"Era de așteptat. Pentru Moldova este ceva obișnuit, să apară ceva, să dispară. "


Regia Transport Electric a semnat un contract cu compania care prestează serviciile de monitorizare GPS pentru doi ani, iar suma care urmează să fie achitată prestatorului este de 200 de mii de lei.

 

© 2019 General Media Group Corp.
Toate drepturile rezervate.